Powered By Blogger

неделя, 3 февруари 2008 г.

Довиждане, госпожо Попова!

По случай пенсионирането на директорката и основателката на Втора Английска Езикова гимназия "Томас Джеферсън" в София, госпожа Виолина Попова.

Госпожа Попова си отива. Наистина си отива... Странно е... Не мога да проумея, да приема, да повярвам, че създателката на Втора Английска езикова гимназия напуска... Имам чувството, че когато тя излезе окончателно от училището, дори сградата ще изглежда по-незначителна, лишена от нейното присъствие. Почти два месеца станаха откакто научих новината, а още не съм измислила нещо оригинално, което да напиша. Колко ли оригиналност би била необходима, за да бъде описана историята на създаването на моето училище и жертвите, които неговата създателка е направила, извеждайки го в първите редици? Не съм аз човекът, който трябва да пише за това. А и не мога. Искам само да кажа: „ Довиждане, госпожо Попова. Благодаря Ви, че основахте Втора Английска гимназия. Още с влизането си в това училище си мечтаех да стана 12 клас, когато ще ни преподавате. Бях нетърпелива, любопитна и уплашена, чакайки този момент, а ето, че той никога няма да настъпи. Рядко съм се чувствала толкова разочарована... Не мога дори да си представя тази гимназия без Вас... Не мога да си представя завършването си без Вас... Остава ми само още една година... защо хората трябва да се разминават за толкова малко време? Въпреки всичко, ще запомня два Ваши образа- образът на директорката-стихия, носеща се по училищните коридори, всяваща не просто респект, а понякога и откровен ужас в учениците и образът на усмихнатата жена, тръгнала на разходка в неделя, която срещнах в центъра на София преди няколко седмици... Колко ли сила се изисква да бъдете тези две личности... Надявам се някой ден да разбера... Съжалявам, че си тръгвате. Наистина съжалявам...”

3 коментара:

Анонимен каза...

Uf lele bahti ne znaeh che taq jenica tolkova lubov nosi v sebe si :) Moito momi4e vuob6te ne znaesh za kvo stava vupros. I tva e super mazno deto si go napisala i pokazva kolko slabi sa mladite hora v dne6no vreme... dano "uspeesh" da zavyr6ish bez g-ja popova sigurno she e cialo 4udo.

Milva113 каза...

Аз поне заставам зад името си. Много е лесно да съдиш хората. Аз съм видяла една част от нея и тази част ми е харесала, а за останалите части не знам и не мога да коментирам. Коментирала съм само това, което съм видяла. И мтого интересно какво му е мазното след като съм го написала след напускането ил

Анонимен каза...

Г-жа Попова наистина беше прекрасен учител, който имаше уникален подход към учениците и дълбоко ги респектираше с изключителната си персона! Тя направи много за училището - сложи щори, направи ремонти и обзаведе компютърен кабинет! Носят се слухове, че някои от тези неща е направила със собствени пари, защото не всички са давали средства за благоденствието на това училище! Г-жо Попова, благодаря ви за всичко което направихте, вие бяхте наша Майка цели 3 години!Безкрайна признателност - Никифор Тубев - випуск 2002!